فاطمه الزهرا

وبلاگ آشنایی با حضرت فاطمه زهرا(س)

فاطمه الزهرا

وبلاگ آشنایی با حضرت فاطمه زهرا(س)

وبلاگی جهت معرفی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و آشنایی مختصر با مقام ایشان

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

قلب و روح پیامبر

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۳۲ ق.ظ

رُوِیَ عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ النَّبِیُّ وَ هُوَ آخِذٌ بِیَدِ فَاطِمَةَ فَقَالَ: «مَنْ عَرَفَ هَذِهِ فَقَدْ عَرَفَهَا وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهَا فَهِیَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ هِیَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ هِیَ قَلْبِی‏ وَ رُوحِیَ‏ الَّتِی‏ بَیْنَ جَنْبَیَّ فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ آذَانِی فَقَدْ آذَى اللَّهَ‏».

ترجمه:

از مجاهد روایت شده است: پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) در حالى که دست فاطمه(علیها السلام) را [در دست] گرفته بود فرمود: هر کس این دختر را مى‏شناسد که مى‏شناسد و هر کس که نمى‏شناسد [بداند که] او فاطمه(علیها السلام) دختر محمّد(صلی الله علیه و آله) است. او پاره‏اى از وجود من است و او قلب من و روح من است که بین دو پهلویم جای دارد. پس هر که‏ او را آزار دهد مرا آزرده است و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است.

منابع:
کشف الغمه، اربلی، ج۲، ص۹۴؛ محجة البیضاء، فیض کاشانی، ج۴، ص۲۱۰؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج۴۳، ص۵۴.
منابع اهل تسنن: فصول المهمه، ابن صباغ، ج۱، ص۶۶۴- ۶۶۵؛ مختصر المحاسن المجتمعة، صفوری، ص۱۹۰ ط. دار ابن کثیر (بنابر نقل شرح إحقاق الحق، سید مرعشی، ج۳۳، ص۲۷۹)

همچنین: عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ:‏ «کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ذَاتَ‏ یَوْمٍ‏ جَالِساً … وَ أَمَّا ابْنَتِی فَاطِمَةُ فَإِنَّهَا سَیِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ هِیَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ هِیَ نُورُ عَیْنِی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی وَ هِیَ رُوحِیَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیَّ وَ هِیَ الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّةُ» ابن عباس گوید روزى رسول خدا نشسته بود …[سپس فرمود]و اما دخترم فاطمه بانوى زنان جهانیان است از اولین و آخرین و پاره وجود من و نور دیده من و میوۀ دل من است و روح من است که بین دو پهلوی من می‌باشد و حوراء انسیه است. أمالی، شیخ صدوق، ص۱۷۴ – ۱۷۵؛ بشارة المصطفى، طبری، ص۳۰۵ – ۳۰۶؛ فضائل، ابن شاذان، ص۸ – ۹؛ روض الجنان، شیخ أبوالفتوح رازی، ج۴، ص۳۱۷ – ۳۱۸؛ محتضر، حسن بن سلیمان حلی، ص۱۹۶ – ۱۹۷؛ غایة المرام، علامه بحرانی، ج۱، ص۱۷۰ – ۱۷۱.

 

برگرفته از سایت علمی تخصصی حضرت فاطمه زهرا(س)

 

                                                                      فاطمه زهرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی